טיפים כיצד להתנהג במהלך ראיון עבודה

——

שפת הגוף שלכם מספרת הרבה יותר ממה שאתם חושבים

שפת הגוף שלנו הינה הצורה שבה אנו מתנועעים במרחב, מרבית התנועות שלנו נעשות שלא מבחירה מודעת. שפת הגוף שלנו בעצם משקפת לצופה בנו את התחושות והרגשות שלנו. קרה לא פעם מגיעים מועמדים שעונים על כל דרישות התפקיד, עוברים בהצלחה מרובה את כל המבחנים המקצועיים ולמרות כל זאת הם נכשלים בראיון עבודה אחד אחרי השני. לרוב הנפילה מתרחשת בשל אי הבנה של הכללים הלא כתובים של האתיקה והנימוס בראיונות עבודה. במיוחד בשביל לעבור ראיונות אלו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מה לעשות ויותר חשוב מזה מה לא לעשות בראיונות עבודה.

חשוב לדעת

קשר עין – יש לשמור על קשר עין עם המראיין באופן שיראה שאתם קשובים לו. גם אם אתם לחוצים ונבוכים בשל הריאיון, הימנעו מלשוטט עם המבט ברחבי החדר. מכיוון שיש דעות הסוברות כי תזוזה מרובה של העיניים בזמן הדיבור משדרת חוסר אמינות. לכן, אנחנו ממליצים לשמור על מבט ישיר וממוקד כשאתם עונים, אך דעו גם מתי ואיך להסיט את מבטכם. אם תבהו במראיין שלכם במשך כל הריאיון – סביר להניח שהוא ירגיש לא בנוח ואף מאוים.

תנועות גוף – רצוי שהגוף שלכם יימצא בתנוחה נינוחה ופתוחה אשר המשדרת רוגע למראיין. תנועות המעידות על עצבנות, דוגמת משחקים עם האצבעות או עם השפתיים, הקפצת הרגליים, כסיסת ציפורניים או כל מנהג דומה אחר – אינן מומלצות כלל. כדאי לשמור על זקיפות טבעית (אך לא נוקשה), שמרו את הידיים שלכם במקום גלוי, לא מאחורי הגב ובטח שלא בכיסים. אפשר להנהן בראש כדי להיראות מתעניינים וקשובים, אך לא יותר מדי.

מרחב אישי- מידת הקרבה הפיזית הרצויה בין אנשים היא עניין תרבותי, אך ניתן להכליל ולומר שאיש אינו אוהב שמתקרבים אליו יתר על המידה – בעיקר לא בראיונות עבודה. אם תפלשו למרחב האישי של המראיין, למשל אם תישענו על השולחן או תשימו עליו ידיים וחפצים, הוא עלול להרגיש שאתם אגרסיביים או חסרי נימוס. ועוד משהו קטן שנשמע מובן מאליו אך לא כולם מקפידים עליו: הימנעו מלגעת בחפצים הנמצאים על שולחנו של המראיין.

הבעות פנים – הבעת הפנים שלכם חייבת לשקף את מה שאתם אומרים. כאשר אתם מדברים על תחומים שאתם אוהבים – חייכו, הביעו שמחה. וכאשר אתם מדברים על חוויות או תחושות לא נעימות – כדאי להפסיק לחייך ולשמור על ארשת פנים רצינית. ובין לבין? חיוך קל ונעים תמיד עדיף על מראה רציני וזעוף.

והכי חשוב – היו נינוחים והיו אתם, זו הדרך הטובה ביותר לשדר ביטחון עצמי. זכרו שהמטרה שלכם בסופו של יום משותפת. האמינו בעצמכם – אם הגעתם לראיון העבודה כבר עברתם את המשוכה הראשונה. הקפידו על כללי שפת הגוף הבסיסיים – והגדילו את סיכוייכם להתקדם לקראת התפקיד.

  • חיפוש משרה

  • משרות חדשות

  • איזורי משרות

  • תחומים מובילים

דילוג לתוכן
שלח קו"ח
X

שלח קו"ח ותתחיל לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות  

שלח
הודעה נשלחה בהצלחה