השאלות המכשילות בראיון עבודה להייטק

——

השאלה: תוכל/י לספר לי קצת על עצמך?

לכאורה, שאלה פשוטה, מי לא יודע לספר על עצמו? אבל תתפלאו כמה נופלים בפח הזה.

למה? זו שאלה כללית ואם המראיין.ת נחמד.ה וסימפטי.ת (שזה כל הטריק) הרבה גולשים לנושאים לא רלוונטיים והולכים לאיבוד תוך כדי. בסופו של דבר השאלה הזו נשאלת כי היא נותנת לנו המגייסים המון מידע עליכם וטומנת בחובה הרבה משמעויות כמו הדרך בה אנחנו מגדירים את עצמנו, הדרך בה אנחנו רואים את עצמנו. מעבר לכך היא גם בוחנת כושר ביטוי, ביטחון, הערכה עצמית והכי הכי חשוב – הבחנה בין עיקר לטפל.

מה בעצם המשמעות של ההבחנה הזו? אפשר לראות מרואיינים רבים שגולשים לשירות הצבאי הלא-רלוונטי, לתנועת נוער שהיו חלק ממנה, לבית הספר אפלמן או גן יהודית. חשוב לזכור שלא מדובר בשיחת חולין ולכן עליכם להתמקד במידע הרלוונטי.

אז איך עונים לשאלה הזו?

התשובה הנכונה תהיה הצגה תמציתית ותכליתית שלך – "אני אור, מפתח JAVA עם X שנות ניסיון, בתפקיד האחרון עסקתי ב…" ומשם ממשיכים לנושאים מקצועיים. בהצגת התפקידים השונים שביצעת יש לפרט ולהרחיב על תחומי אחריות, טכנולוגיות בהן התמקצענו וכדומה.

השאלה: למה את.ה מחפש.ת לעזוב?

או במילים אחרות – זהירות, סכנה!

זה מאוד לגיטימי לחפש עבודה וחשוב לזכור את זה, גם לגיטימי לעזוב עבודה – זה קורה לכולם. הבעיה היא כאשר מדובר בפיטורים או בסיבת עזיבה לא חיובית. במקרים אלו הנטייה היא לייפות את המציאות במקום לספר פשוט את האמת. זה לא משנה מדוע עזבתם את מקום העבודה – חשוב לדעת איך ומה לענות כי הצגה נכונה יותר של העובדות יכולה להטות את הכף לטובתכם. אז איך עושים זאת?

בלי כביסה מלוכלכת – השתדלו לא להגיד דברים רעים על הבוס או מקום העבודה הקודם, גם אם הסיבות מוצדקות אתם נתפסים בצורה לא חיובית ועל עדיף להימנע מהאשמות.

להציג את החיובי – התחילו את התשובה בחיזוק חיובי למקום או הבוס הקודם ורק אז עברו לדבר על עצמכם. תשובה כמו "הרגשתי שלמדתי המון אבל הבנתי שאני רוצה לעסוק יותר ב…" היא מעולה. בעזרת הגישה החיובית המעסיק מקבל רושם שאתם רציניים ואיכותיים.

ממשיכים קדימה –  הציגו את השאיפות שלכם לגבי הקריירה והדגישו את רצונכם בקידום ובהתפתחות אישית. בתשובות כמו "אני מחפש מקומות חדשים להתפתח בהם" או "אני מחפש תפקידים ניהוליים עם יותר אחריות" תוכלו ליצור רושם של עובדים אחראיים המחפשים קידום בקריירה ולא מתעצלים להשקיע.

שאלת מיליון הדולר – מה ציפיות השכר שלך?

מומלץ לערוך 'סקר שוק' בין חברים וקולגות כדי לדעת מהו טווח המשכורות בתחום העיסוק שלכם. אם תגיעו לריאיון ותבקשו משכורת גבוהה יתר על המידה מהמקובל, המעסיק יירתע – וחבל. עוד יותר מתסכל יהיה לגלות בדיעבד שהסיבה היחידה שאתם מרוויחים פחות מעמיתיכם היא שבראיון העבודה לא דרשתם את השכר שמגיע לכם.

אחד העקרונות המרכזיים והקריטיים בכל משא ומתן הוא לגלות גמישות ולא להתבצר בעמדה שלכם. מעוניינים במשכורת בגובה מסוים? כדאי להציג למראיין טווח שכר שעבורו תהיו מוכנים לעבוד. אם תתעקשו על סכום מסוים, המעסיק עלול לסרב מראש

למשרות דרושים בהייטק >>

דרושים בודקי תוכנה >>

משרות פיתוח תוכנה >>

  • חיפוש משרה

  • משרות חדשות

  • איזורי משרות

  • תחומים מובילים

דילוג לתוכן
שלח קו"ח
X

שלח קו"ח ותתחיל לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות  

שלח
הודעה נשלחה בהצלחה