איך לכתוב קורות חיים מנצחים למשרת הייטק

——

קורות חיים: תעודת הזהות המקצועית שלך-עשה ואל תעשה

השלב הראשון של כל אחד מאיתנו לעולם של "הגדולים" הוא כתיבת קורות החיים הראשונים שלנו. כשאנחנו ניגשים למטלה איננו באמת יודעים מנין להתחיל ולכן לוקחים טיוטות מחברים או מאתרים מסוימים, מבלי לדעת שאנו עושים טעויות מרכזיות בקורות החיים שעלולות לפגוע ברושם הראשוני שאנו יוצרים אצל המעסיק.
אז במיוחד בשביל להימנע מטעויות אלה-קבלו את המדריך לקורות חיים מנצחים שיביאו לכם את המשרה הבאה!

נראות ואורך
הדבר הראשון שמעסיקים שמים לב אליו בקורות החיים הוא שהם עמוסים או ארוכים מדי.
אם נפתחת בפניי מגילה שאני צריכה לגלול מטה עוד ועוד הדבר הראשון שארגיש הוא מועקה, וחוסר רצון לקרוא את כל המלל הארוך הזה(מה שסביר להניח גם יקרה-מעסיקים מחפשים בקורות החיים את מה שחשוב להם ולמשרה).
אותה הרגשה שלילית תלווה אותי קורות החיים נראים צפופים-אם הרווח בין הטקסט קטן מדי, אין רווח בין פסקאות, והכל נראה כמו פסקה אחת ארוכה ומעייפת.
הטיפ הוא להגביל את קורות החיים שלכם עד שני עמודים, עם רווח בין הפסקאות (1.5/2) וכתב לא קטן ולא גדול מדי.
אם הניסיון המקצועי שלכם מתחיל, לדוגמא, בשנת 2000 ואתם חושבים לעצמכם איך לעזאזל אתם אמורים להכניס ניסיון של שני עשורים ב2 עמודי של קורות חיים, חשוב להדגיש כי יש להכניס לקורות החיים רק את הניסיון האקטואלי למקצוע שלכם ולמשרה שאתם מעוניינים בה (כן, בהחלט מומלץ לשנות קצת את קורות החיים פר כל משרה שאתם שולחים אותם אליה). אם היום אתם נמצאים בתפקיד בכיר והתחלתם כתמיכה טכנית, אין צורך לפרט הרבה, או אפילו בכלל, על התפקיד הראשוני הזה שעשיתם לפני 20 שנה. כן, הכניסו אותו אם הוא אקטואלי-אבל הטייטל בלבד מספיק למראיין כדי להבין מאיפה צמחתם.

סדר הדברים
זהו טיפ קטן אך חשוב: כאשר אתם רושמים את הניסיון המקצועי/האקדמאי שלכם, חשוב להתחיל מהתפקיד הנוכחי/האחרון-שיופיע כמה שיותר למעלה, ולהתקדם בשורות הבאות אל השנים אחורה-ולא להפך!
זהו הנוסח הנהוג וכאשר זה מופיע הפוך זה עלול לבלבל את המעסיק, ואם הוא לא מרוכז או עובר על הניסיון שלכם ברפרוף בלבד-הוא עלול לחשוב שהניסיון שלכם מלפני 4-5 שנים הוא הניסיון האחרון שלכם בתחום.

הוספת פרטים לא-נחוצים
פעם היה נהוג להוסיף כל מני פרטים לקורות החיים שהיום מעבר לכך שהם אינם נחוצים, הם עונים למעסיקים על שאלות שהחוק מונע מהם לשאול. למעסיק אסור לדוגמא להתעניין בגילכם, בסטטוס המשפחתי שלכם-ואסור להם לקבל החלטה על סמך הדברים הללו(כביכול).
אבל.. אם הדברים הללו מופיעים מלכתחילה בקורות החיים, בסופו של דבר הפכתם את חייהם של מעסיקים מסוימים להרבה יותר "קלים" בקבלת החלטות מסוימות-הם אפילו לא צריכים להתקשר אליכם או לפגוש אתכם בשביל זה.

אז מה לא לרשום בקורות החיים?
-תאריך לידה/גיל
-סטטוס משפחתי
-עיר מגורים: אני רוצה להניח שאתם יודעים היכן ממוקמת המשרה שתאם שולחים אליה את קורות החיים וחשבתם מראש אם יש או אין לכם איך להגיע לשם-עדיף להעשאיר את ההחלטה על כך בידיכם ולא בידי המעסיק שעלול להחליט שזה נראה לו שאתם גרים רחוק מדי ולפסול על כך.

-תחביבים: כן, בתאוריה זו תוספת נחמדה שעלולה ליצור נושאי שיחה בראיון, אך כפי שהדגשתי-מראיינים לא אוהבים קורות חיים ארוכים מדי ועד השלב שתגיעו לראיון יש לעבור ראשית את שלב הסינון, לכן רצוי לא להעמיס על קורות חייכם פרטים מיותרים.
-תמונה: נושא התמונה הוא נושא שנוי במחלוקת, אך לטעמי זה מיותר לחלוטין להוסיף תמונה. כפי שהתמונה שלכם עלולה להכשיל אתכם באתר היכרויות(או להפך, ליצור שידוך מוצלח), כך גם כאן-זהו קריטריון נוסף שאתם מאפשרים למעסיק לשפוט אתכם לפיו, ולמעשה עלולים לירות לעצמכם ברגל. לא עדיף שיפגשו אתכם פנים מול פנים ויתרשמו מהחבילה הכוללת?

לסיכום
קורות חיים מסודרים ומתומצתים, אשר מכילים את הפרטים הרלוונטיים ביותר-הם הנוסחה המנצחת להתקדמות בתהליך.
ברגע שעברתם על קורות חייכם כמה וכמה פעמים והם נראים לכם טוב-תנו לחבר/קולגה שמבין בניסיונכם לעבור עליהם, דעה חיצונית יכולה לתרום לכם הרבה.
המון בהצלחה לכל מחפשי העבודה!!

מחפשים משרות הייטק?
בלוח הדרושים של קומבלק, שלל משרות הייטק חדשות בכל יום – דרושים הייטק >>

משרות דרושים מנהלי פרויקטים >>

משרות דרושים QA >>

משרות דרושים סייבר אבטחת מידע >>

  • חיפוש משרה

  • משרות חדשות

  • איזורי משרות

  • תחומים מובילים

דילוג לתוכן
שלח קו"ח
X

שלח קו"ח ותתחיל לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות  

שלח
הודעה נשלחה בהצלחה