מהן משרות הפיתוח המבוקשות ביותר?

——

10 שפות תכנות שכדאי לכם ללמוד!

תקופת הקורונה הראתה כי המשרות בענף ההייטק יציבות יותר בהשוואה לשאר המשק. הן מציעות משכורות גבוהות, צמיחה מבטיחה בתעסוקה ודירוגי שביעות רצון מצוינים. משרות טכנולוגיות אלו מתהדרות גם בחבילות הטבות תחרותיות, כולל ביטוח בריאות, תכניות פרישה והטבות נוספות.
ההצעות למשרות פיתוח הן בשיא של כל הזמנים, כאשר העסקת אנשי מקצוע מיומנים גדלה משמעותית בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה.  

בעקבות הדרישה לאנשי מקצוע, מנוסים וגם חסרי ניסיון שמחפשים את דריסת הרגל בעולם הפיתוח, קמו גם תכניות הכשרה חדשות לטווח קצר, המיועדות לאנשים עם ניסיון וגם לכאלו המעוניינים להתקדם בקריירה ואין להם ניסיון ספציפי בפיתוח. באמצעות תכניות ההכשרה הם יכולים ללמוד כתיבת קוד בקלות ולהשיק את הקריירה הטכנולוגית שלהם מהר יותר מאי פעם.

אז כן, אין ספק שהניסיון לפרוץ לתחום התכנות יכולה להיות חוויה מרתיעה, במיוחד לאלו שאין להם ניסיון. לא כל עבודות התכנות זהות, לעתים קרובות יהיה מועיל לדעת מספר שפות תכנות, מכיוון שתפקידים, חברות וסוגי תוכנה שונים דורשים ידיעה והבנה של שפות תכנות שונות. 

בין אם מקצוע התכנות חדש לכם או אולי אתם מחפשים לשפר את כישוריכם, כדאי שתדעו לאלו שפות יש ביקוש גבוה. לכן, איגדנו עבורכם את 10 שפות התכנות הפופולריות ביותר בשנתיים האחרונות בהתבסס על מספר פרסומי המשרות המופיעים באתרי חיפוש עבודה, השכר השנתי הממוצע עבור אותן משרות ואלמנטים כמו קלות הלמידה ופוטנציאל הצמיחה.

  • שפות התכנות הפופולריות ביותר:
  • פייתון (באנגלית: Python)  – השפה המועדפת על מעסיקים עם ביקוש עצום בענף: 

פייתון נחשבת באופן נרחב כשפת תכנות שקל ללמוד, בשל התחביר הפשוט שלה, ספרייה גדולה של תקנים וערכות כלים והשילוב עם שפות תכנות פופולריות אחרות כמו C ו-C++.
זוהי שפת תכנות פופולרית, במיוחד בקרב סטארט-אפים, ולכן יש ביקוש גבוה לכישורי Python. פייתון משמשת במגוון רחב של יישומים, כולל בינה מלאכותית, שירותים פיננסיים ומדעי נתונים. גם אתרי מדיה חברתית כמו אינסטגרם ופינטרסט בנויים על פייתון.

  • ג'אווה סקריפט (באנגלית: JavaScript) – כמעט כולם משתמשים בזה:
    שפת התכנות הפופולרית ביותר לבניית אתרים אינטראקטיביים. בשילוב עם Node.js, מתכנתים יכולים להשתמש ב-JavaScript כדי לייצר תוכן אינטרנט בשרת לפני שליחת דף לדפדפן, שבאמצעותו ניתן לבנות משחקים ויישומי תקשורת הפועלים ישירות בדפדפן. מגוון רחב של תוספות מרחיב גם את הפונקציונליות של JavaScript. שפה זו נמצא בשימוש נרחב בפיתוח אתרים ואפליקציות לנייד. Node.js מאפשר פיתוח אפליקציות מבוססות דפדפן, שאינן דורשות מהמשתמשים להוריד אפליקציה. ראוי לציין גם שאת רוב הקוד של פלטפורמת הפיתוח Angular ניתן לכתוב ב-JavaScript, למרות שהיא בנויה על TypeScript.
  • ג'אבה (באנגלית: Java) – "כתוב פעם אחת, הרץ בכל מקום":
    שפת התכנות המשויכת לרוב לפיתוח יישומי שרת-לקוח, המשמשים עסקים גדולים ברחבי העולם. ג'אווה נועדה להיות שפת תכנות מקושרת באופן רופף, כלומר אפליקציה שנכתבה ב-Java יכולה לפעול בכל פלטפורמה שתומכת ב-Java. כתוצאה מכך, Java מתוארת כשפת התכנות "כתוב פעם אחת, הרץ בכל מקום". לצד אפליקציות עסקיות, נעשה שימוש נרחב ב-Java במערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד. למשרות דרושים JAVA >>
  • C# (נהוג לבטא C Sharp או "סִי שַׁארפּ") – השפה הרצויה לפיתוח אפליקציות:
    מיקרוסופט פיתחה את C# כגרסה מהירה ומאובטחת יותר של C. היא משולבת במלואה עם מסגרת התוכנה .NET של מיקרוסופט, התומכת בפיתוח יישומים עבור Windows, פלאגין לדפדפן והתקנים ניידים. C# מציעה בסיסי קוד משותפים, ספריית קוד גדולה ומגוון סוגי נתונים. C# היא השפה הרצויה לפיתוח אפליקציות של Microsoft Ad Windows. שפה זו יכולה לשמש גם עבור מכשירים ניידים וקונסולות משחקי וידאו באמצעות הרחבה של NET Framework הנקראת Mono.
  • C – אחת משפות התכנות הנפוצות בעולם (מכוניות ומכשירים רפואיים):
    יחד עם Python ו-Java, C מהווה "בסיס טוב" ללימוד כיצד לתכנת. כאחת משפות התכנות הראשונות שפותחו אי פעם, C שימשה כבסיס לכתיבת שפות מודרניות יותר כמו Python, Ruby ו-PHP. זוהי גם שפה קלה לניפוי באגים, בדיקה ותחזוקה. מכיוון שפה זו יכולה לפעול על כל סוג של מכשיר, C משמשת לעתים קרובות לתכנות חומרה, כגון התקנים משובצים במכוניות ומכשור רפואי.
  •  C++ – השפה מאחורי כל דבר! כולל משחקי וידאו:
    שפה זו היא הרחבה של C שעובדת היטב לתכנות המערכות שמריצות יישומים, בניגוד ליישומים עצמם. C++ עובד היטב גם עבור מערכות מרובות התקנים ומערכות מרובות פלטפורמות. עם הזמן, מתכנתים כתבו קבוצה גדולה של ספריות ומהדרים עבור C++. היכולת להשתמש בכלי השירות הללו ביעילות חשובה לא פחות להבנת שפת תכנות כמו כתיבת קוד.
    ל-C++ שימושים רבים והיא השפה מאחורי כל דבר, החל ממשחקי מחשב ועד סימולציות מתמטיות.
  • Go – המכונה גם Golang  ,Go שפת התכנות של נטפליקס ואובר: 

פותחה על ידי Google כדי להיות שפה יעילה, קריאה ומאובטחת לתכנות ברמת המערכת. זה עובד היטב עבור מערכות מבוזרות, שבהן מערכות ממוקמות ברשתות שונות וצריכות לתקשר על ידי שליחת הודעות זו לזו. למרות שמדובר בשפה חדשה יחסית, ל-Go יש ספריית סטנדרטים גדולה ותיעוד נרחב. Go משמשת בעיקר עבור יישומים שצריכים לעבד הרבה נתונים. בנוסף לגוגל, חברות המשתמשות ב-Go עבור אפליקציות מסוימות כוללות את Netflix, Twitch ואובר.

  • R – ניתוח וסטטיסטיקה:
    שפת תכנות זו נמצאת בשימוש רב ביישומי ניתוח סטטיסטי ולמידת מכונה. השפה ניתנת להרחבה ופועלת על מערכות הפעלה רבות. חברות גדולות רבות אימצו את R כדי לנתח את מערכי הנתונים האדירים שלהן, כך למתכנתים שמכירים את R יש ביקוש רב. השפה משמשת בעיקר במוצרי תוכנה סטטיסטית.
  • Swift – יישומי iOS ו-macOS לא יוכלו בלעדיה:
    השפה של אפל לפיתוח יישומים עבור מחשבי Mac ומכשירים ניידים של אפל, כולל ה-iPhone, iPad ו-Apple Watch. כמו שפות תכנות מודרניות רבות, לסוויפט יש תחביר קריא מאוד, מריץ קוד במהירות וניתן להשתמש בה לפיתוח בצד הלקוח וגם לפיתוח בצד השרת. Swift משמשת עבור יישומי iOS ו-macOS.
  1. PHP – שפה ותיקה שנמצאת גם ב-Facebook, WordPress ו- Wikipedia:
    שפה הנמצאת בשימוש נרחב לפיתוח אינטרנט בצד השרת, כאשר אתר אינטרנט מבקש לעתים קרובות מידע משרת. כשפה ישנה יותר, PHP נהנית ממערכת אקולוגית גדולה של משתמשים שייצרו מסגרות, ספריות וכלי אוטומציה כדי להפוך את שפת התכנות לקלה יותר לשימוש. קוד PHP קל גם לניפוי באגים. PHP הוא הקוד שמריץ אתרי תוכן כמו פייסבוק, וורדפרס וויקיפדיה.

שבע שפות תכנות נוספות שכדאי לקחת בחשבון:

שפות התכנות הבאות אינן פופולריות כמו 10 השפות המפורטות למעלה, אך כדאי לשקול אותן אם אתם מעוניינים להרחיב את יכולות התכנות שלכם:

  • Dart – אופטימלית עבור תכנות יישומים שצריכים לפעול על פלטפורמות מרובות, כגון Windows ו- iOS.
  • Kotlin – משמשת לפיתוח יישומים עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד.
  • MATLAB – שפה קניינית שפותחה על ידי MathWorks ומשמשת למחקר מדעי ומחשוב נומרי.
  • Perl – פרל התחילה בתכנות טקסט, מה שמקל על למידה ופופולארי לפיתוח הוכחה לקונספט.
  • Ruby – רובי מאבדת אחיזה בהשוואה לשפות אחרות, אבל המסגרת Ruby on Rails הייתה בעלת השפעה על מסגרות אחרות של יישומי אינטרנט מאוחרות יותר עבור Python, PHP ו-JavaScript.
  • Rust – מדגישה ביצועים ואבטחה גבוהים והיא שימושית עבור יישומים שבהם דברים רבים מתרחשים במקביל.
  • Scala – המכונה משחק בשפה ניתנת להרחבה, תואמת ל-Java ושימושית עבור יישומים מבוססי ענן.

איזו שפת תכנות הכי כדאי ללמוד?

יש מתכנתים שמסוגלים לבנות קריירה מתוך היותם מומחים בשפה אחת, יחד עם זאת מתכנתים רבים לומדים שפות חדשות לעתים קרובות. זה לא נדיר שמתכנת מקצועי שולט בשלוש או ארבע שפות שונות. סוג התוכנה שאתם רוצים לפתח הוא אחד מהשיקולים של איזו שפת תכנות ללמוד. אמנם אין כללים קונקרטיים לאיזו שפה משתמשים כדי לכתוב איזו תוכנה, עם זאת, המגמות בשטח מציעות הנחיות מסוימות:

  • סביר יותר שסטארט-אפים מבוססי אינטרנט יתכנתו ב- Python ו-JavaScript.
  • חברות גדולות יותר נוטות לפתח את יישומי התוכנה הפנימיים שלהן באמצעות C# או Java ואת יישומי האינטרנט שלהם באמצעות PHP.
  • תוכניות לניתוח נתונים משתמשות בדרך כלל בשפות התכנות R ו- MATLAB.
  • מכשירים משובצים, כגון אלו בתעשיית הרכב והבריאות, מריצים תוכנה שנכתבה ב-C, C++ או Rust.
  • יישומים הפועלים בענן נכתבים יותר ויותר ב-Go או Scala.
  • יישומים ניידים נכתבים יותר ויותר בסוויפט או בקוטלין.

מחפשים עבודה בפיתוח תוכנה? 

בקומבלק נוכל לסייע לכם למצוא את התפקיד המתאים לכם ביותר!

בלוח דרושים הייטק שלנו תוכלו למצוא מגוון משרות: מתכנתי JAVA, משרות Angular, AngularJS, משרות בתחום ה- Python, פיתוח NET ועוד. 

באמצעות זרוע ההדרכה של קומבלק: Blue Tech Education יש לנו גם אפשרות להכשיר אתכם במידת הצורך, כולל פיתוח מומחיות ודיבור שוטף בשפות התכנות הפופולריות המתאימות לכישורים ולתחומי העניין שלכם. 

  • חיפוש משרה

  • משרות חדשות

  • איזורי משרות

  • תחומים מובילים

דילוג לתוכן
שלח קו"ח
X

שלח קו"ח ותתחיל לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות  

שלח
הודעה נשלחה בהצלחה